Families Partners République Tchèque

Refugee startups

Families Partners
Nous avons tous vécu cette expérience unique et nous avons su trouver des solutions ensemble.

Lorsque le confinement a commencé, Noémie, responsable de la Maison des Familles de Vaulx-en-Velin et partenaire de The Human Safety Net, a dû inventer de nouvelles façons de maintenir le lien et d’accompagner les familles au sein de sa structure. C’est en créant un groupe WhatsApp, en veillant à ce que les familles soient contactées régulièrement ainsi qu’en maintenant leur routine autant que possible qu’elle y est parvenue. Découvrez l'interview complète de Noémie Thiesson.

Families Events
Hong Kong joins the movement

The journey has begun! In June, Generali Hong Kong and Generali Asia with THSN NGO partner OneSky held the THSN kick-off meeting, marking the beginning of THSN for Families program activities. Hong Kong is the 22nd country joining The Human Safety Net.

The Centre and Casa Zoe have become like a family to us

For Simona, coming to the THSN partner Mission Bambini centre in Moncalieri (Turin) is like being part of a big family: it gave her the chance to meet other mums and dads, to get advice on bringing up her child, and to share snacks, stories and games with her daughter. And she is pleased with the progress Greta is making.